Pages

it is been a year. whats up me.

Salam, hey guys.

well yeap, it is been a year since i am not update anything here.
so here we go baby


Pertama kali, selepas kesungguhan, keseriusan dan ketekunan aku terhadap diploma kini tamat, saat ini aku tiada hala tuju.

"syaamil, kau kerja tak?"

ya, aku kerja. kerja sendiri. full time di Comichat. Ada juga buat sambilan yang lain.

Jadi aku cuba mengatur rangka hidup aku balik. mungkin tahun depan aku sudah bergaji, digaji dan boleh memberi gaji. target aku begitulah. ya lah, duit bukan segalanya, segalanya duit beb.


Memahami diri sendiri.

I admit that i don't have a lot of knowledge in leadership. tapi belajar dari situasi sekeliling pun dah memadai.

So, apa plan aku?

Mestilah masih full time di Comichat sebab aku nampak potensi dalam Comichat itu sendiri sebagai literary agent(even sampai sekarang aku tak faham literary agent tu apa). Aku tak risau Comichat kerana kami masih dalam peringkat permulaan. Jadi aku faham situasi kami dan diri sendiri ni macam mana. *Nanti pastikan ada kursus pengurusan syarikat. Ramai buntu termasuk aku.

aku tak berdiam. aku baca dan memahami ilmu start up in business, keusahawanan dan sewaktu dengannya. Aku tekad untuk terus dalam Comichat, inshaAllah. Sama-sama kita usahakan pasti boleh berjaya dan tunjukan pada keluarga, masyarakat dan dunia. Soon Comichat gonna be number one brand creative industry in Malaysia. Itu target jangka masa panjang. sambil-sambil tu belajar lah.

Soon.

bye.

No comments: